[Talk-dk] Rundkørsel i Middelfart spøger

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Tor Sep 26 18:02:07 UTC 2013

On 26/09/2013 16:47, Niels Elgaard Larsen wrote:

> Du kunne tilføje en note, der siger at der ikke er en rundkørsel.
> Jeg ser at Winbladh har gjort det fx for en bro, der ikke er der.
> http://www.openstreetmap.org/?note=32128#map=19/55.49361/9.81441&layers=N
>
> Men det er ikke sikkert, at den bliver set.
> Jeg ser den ikke i hverken Id eller Potlash (som den sidste
> indkarnation af rundkørslen er lavet med). Jeg synes at editors burde
> vise alle noter.

En mulig løsning er at beholde vejen i databasen. I stedet for at slette
den ændrer man hovedtagget til f.eks. removed:highway=secondary og
sletter alle andre tags. Tilføj et end_date=2013 tag og evt. en note om
at vejen ikke eksisterer mere. Det burde være et hint til nye
lænestolsmappere, at den vej ikke skal mappes igen.

Ole