[Talk-dk] Relation:destination_sign og Key:noexit

Jacob Kristensen j.k at outlook.dk
Søn Apr 6 15:54:09 UTC 2014

Hej igen talk-dk, Jørgen og Ole Tak for jeres råd, i reglen bruger jeg faktisk nærmest altid den stabile version af JSOM(kører webstarteren). Så har jeg lige sat nogle "hacks" op i den, bl.a et mit eget direkte link geodatastyrelsen orto fotos og gerne potlatch 2 laget evt. med den nye kort tegning stil der kan vises lanes, den er virkelig illustrativ til en del tvivls tilfælde, selvom den endnu ikke er perfekt. Selvom jeg endnu ikke har gjort nogen særlige erfaringer, udover at rundkørslen ned ved motorvejen omkring Kolding ser ud til at være ude af proportioner, https://www.openstreetmap.org/#map=18/55.51370/9.44005 og har bemærket at de sat på nær ceres krydset i Aarhus. Samt at jeg har placeret dem på enkelte meget store og centrale veje i Silkeborg, Drewsensvej, Chr. VIII Vej / Frederiksberggade og i krydset mellem dem Østergade som i folkemunde bliver kaldt Shell krydset eller er i gang med det. Turn lanes kræver jo altså en temmelig stor koncentration og logisk tænkning. Men syntes I jeg har benyttet dem korrekt?I forbindelsen med hvordan man linker til en node som du Jørgen forslog så virker det ikke, men på wikien( http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Data_layer ) fandt jeg denne dejlige beskrivelse af datalaget som jeg ikke rigtigt havde kendt eller brugt tidligere. Med hensyn til https://osm.org så har jeg dog bemærket at, den ikke altid er helt stabil i IE11 @ Win8.1 x64, specifikt at den fx ikke markere en ting i iD eller potlatch når jeg klikker tilbage på osm via linket i øverster venstre hjørne. Samt den nogle gange efter en geolocation forspørgelse(dvs man klikker på "hvor er jeg pilen", i navigations bjælken i højre side) går i stå, således at nogle maptiles er blevet indlæst mens andre ikke bliver henter. Den kan så ordnes med en genindlæsning af siden([F5] fra cachen af eller [CTRL] +
[F5] tvungen genindlæsning). Selve mit motiv med at mappe så detaljeret er fordi jeg lidt går glæder mig og drømmer  om engang at se en >=75% nøjagtigt 3d(reelt 4d i overensstemmelse med rumtiden) repræsentation af  verden. Flere af 3d værktøjerne er jo rimeligt langt, bl.a. med trapperne fx mens at bygningerne endnu bare er en omgang rod. Men vi(osm) mangler virkelig en god og dækkende DEM. Jørgen dit forslag er så vidt jeg kan læse mig på wikien udokumenteret,  traffic_sign:backward=noexit. Desuden forslår Ole en anden løsningen, traffic_sign=DK:E18. Hvilket på den kedeligste måde viser at der ikke er enighed om hvordan vi registre skilte.Tak for jeg respons på at brugen af Key:noexit, min tolkning var nok lidt for bred.Hvad vedrøre min tagging af destinations skilte har jeg endnu ikke dannet en færdig holdning om end, jeg i udgangs punktet er er tilhænger af total tagging. Blandet fordi jeg husker at der er flere måde at skrive skilte ind i databasen på.
VhJ K & god søndag allesammen