[Talk-dk] Stier og veje i Jægersborg Dyrehave

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tir Dec 23 12:44:55 UTC 2014

On 23-12-2014 13:15, Jens Winbladh wrote:
> En lille opsummering af hovedlinjerne (som jeg selv er enig i)

> *Skovveje*
>
> /Veje, hvor motorkøretøjer kan/har lov til at køre, der ikke er
> umiddelbart ikke er i forbindelse med der normale vejnet er et track./
> /Fx. vil en alm. indkørsel til en bolig være tagget highway=service
> og service=driveway, skovveje der kører videre ind i fx. en skov vil
> være tagget track. (dette er dog ikke helt let altid at lave i praksis)/

Nej, og de er vel næsten altid i forbindelse med det normale vejnet.
Dem i Dyrehaven er i alt fald.

I Dyrehaven har vi også tagget en skovridergård, flere vildthuse,
Erimitageslottet, en håndfuld affaldspande, Peder Lips hus, et golfhus, osv.

Alt sammen noget, jeg er ret sikker på, bliver serviceret dagligt af
almindelige biler og varevogne.

Jeg går fx ud fra, at man kan sende post til Skovridergården, Dyrehaven
6. Og hvis postbudet slår op på OSM vil han/hun nok blive skuffet over
at skulle køre på en sti eller et track. Peder Lips vej er da også en
vej og ikke et hjulspor, selvom de fleste kun kan køre der i hestevogn.

Jeg tror fx at handicappede kan få lov til at køre i bil til Peder Lips hus.

Bakken skriver selv:

==
Dyrehaven
Næsten alle stier i Dyrehaven er tilgængelige for kørestolsbrugere,
og det forgrenede stinet gør at du selv kan bestemme længden af din tur.
==

Det synes jeg heller ikke harmonerer med "track".