[Talk-dk] Monster-relation Margueritruten opdelt

Ole Nielsen / osm on-osm at xs4all.nl
Tir Dec 30 21:32:04 UTC 2014

Hvis nogen undrer sig over hvad der er hændt med relationen Margueritruten
(#158359) i OSM, så har jeg haft fingrene i den. Den var groet til over
5200 medlemmer og var dermed blevet helt uhåndterbar. Desuden er
Margueritruten ikke en enkelt rute, men et netværk af flere ruter med
enkelte knudepunkter.

Jeg har splittet relationen op i 17 mindre relationer, hver med 200 - 400
medlemmer. Desuden har jeg skabt en 'super-relation'
http://www.openstreetmap.org/relation/4441962 med alle relationerne som
medlemmer. Den originale relation er blevet strippet for de fleste
medlemmer men bevaret som en af de nye del-relationer
(Frederikssund-Korsør) og kan findes her:
http://www.openstreetmap.org/relation/158359

Håber at det nu bliver lidt mindre nervepirrende at splitte veje, som er
en del af Margueritruten.

Ole / opani