[Talk-dk] Kommunegrænser opdateret

Flemming Bruun flemmingaa at gmail.com
Ons Dec 31 13:18:00 UTC 2014

Hej allesammen,

Godt nytår.

Her på årets sidste dage kan jeg se at der gøres mandtal med de store
projekter.
Jeg har i år haft mit eget personlige projekt i at få rettet alle
kommunegrænserne til, så de følger GST 1:10.000.
Det er en noget finere tæthed end de oprindelige placeringer på kortet.

Så hvis der ind i mellem er en skovkant, en vej, å eller sti, der lige
har fået et hak, så er det sikkert fordi jeg har flyttet punktet uden at
få det hele skilt ad.
Hjart har heldigvis hjulpet med at finde de store fjel og mngler, som er
rettet efterfølgende.

Nu skulle alle kommunegrænser mere rigtige end før. Især den nordlige
del af Jylland har vist manglet opdatering efter Win32netsky har været
forbi.

Det hele er håndrettet punkt for punkt, da jeg ikke lige kunne se
hvordan jeg skulle importere data uden at få flere problemer. Dog har en
snert af musearm gjort arbejdet mere langsommeligt end jeg forventede og
det kan være at jeg ikke er kommet ud alle steder. Især forløbet af åer
har givet udfordringer med at få klikket og flyttet :-)

Med ønske om et godt OSM-nytår til jer alle.
Flemming Bruun