[Talk-dk] s-tog og metro stationer?

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Man Feb 10 18:52:50 UTC 2014

On 10/02/2014 16:50, Emil Tin wrote:
> Som led i en opdatering af vores cykelkort baseret på OSM, kunne vi godt
> tænke os at vise S-tog og Metro stationer. Det lader dog ikke til at
> stationer er tagget med dette.  Nogle har railway=subway, men dette
> anvendes jo også andre steder end i København, så det kan ikke helt bruges.
>
> Kunne man tagge de relevant stationer med fx:
>
> s-train = yes
>
> metro = yes
>
> Eller er der bedre forslag?

Hvad med subway=yes (brugt 4100 gange mod godt 1000 gange for metro=yes
ifølge Taginfo)? Det harmonerer bedre med railway=subway.

Jeg kan ikke rigtigt finde nogen OSM tags for S-togs lignende systemer
(de tagges bare som railway=rail). Det nærmeste begreb på engelsk er
såvidt jeg kan se "commuter rail" (eller "suburban rail"), se
https://en.wikipedia.org/wiki/Commuter_rail . Så mit forslag er
commuter_rail=yes

Måske man skulle lave et proposal ..

Ole