[Talk-dk] s-tog og metro - korte stationsnavne?

pmsg pmsg2010 at yahoo.com
Tir Feb 11 08:43:56 UTC 2014

Hej

Den 10. feb. 2014 kl. 18.02 skrev Soren Johannessen <
soren.johannessen at gmail.com>:

> Forslag til at skelne metro/S-tog Du kan ud i operatortag
"operator=Metroselskabet" og for S-tog tag "operator=DSB - S-tog division"
 eller hvad afdelingen nu hedder der står for S-togsdriften

> Enig det ser ikke pænt ud name=Frederiksberg (Metro) - det står der
heller ikke på skiltene på selve stationen - så "name=Frederiksberg" er
fint nok -,  punktet  er jo også flettet sammen med tag  "railway=station"
så vi ved jo at det er en station der hedder Frederiksberg

Her er jeg helt enig med Søren. Metro og "stor" jernbane og S-tog kan man i
Danmark adskille vha voltage=* eller operator=* eller begge dele. Vi bør
ikke tage hensyn til, hvordan det bliver tegnet på standardkortet. Den
store jernbane og S-tog bør være railway=rail.  S-tog med voltage=1500,
frequency=0. Metroen bør være railway=subway, voltage=750, frequency=0.

Jeg foretrækker klart, hvis name=* kun indeholdet navnet på stationen, dvs.
ingen ekstra informationer i parentes, med mindre det virkelig er en del af
navnet. F.eks. har vi nu "Flintholm (S-tog og metro)". Det er helt klart
tagget sådan for at få et bestemt resultat på Mapnik-standardkortet. Det
giver problemer for andre data-konsumenter (f.eks. udenlandske kort,
routere, statistikere), der forventer, at name=* kun indeholder et navn.
Parentesen bør efter min mening droppes.

mvh
pmsg