[Talk-dk] Sivegader

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Fre Jan 3 22:22:59 UTC 2014

On 2014-01-03 20:30, Uffe Kousgaard wrote:
> Hvad er den rigtige tagging af sivegader?
>
> Dvs. gader med tilladt biltrafik, men i langsomt tempo og alle deles om kørebønen - også
> gående og cyklister.
)
Jeg er stadig i tvivl om hvordan vi skal tagge Nygade-Vimmelskaftet i København (Strøget)

Når man kommer fra Badstuestræde i bil (som jeg gør når jeg har købt større mængder
linolie til sommerhuset) så må man gerne køre til venstre ad Vimmelskaftet og Nygade til
Gammel Torv. Det er så meget tydeligt, at gående og cyklister tror, at man er helt galt på
den. Det er nok ikke fordi de har studeret OpenStreetmap, men derfor skal vi jo tagge
korrekt alligevel.