[Talk-dk] osm standard kort

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Ons Jul 16 21:24:43 UTC 2014

On 14-07-16 02:50 PM, Leif Lodahl wrote:
> Hej,
> En indkørsel er en indkørsel. En servicevej er en servicevej. Hvordan
> det renderes på kortet er ikke relevant.
>
> Jeg synes det vil være forkert, hvis vi ændrer måden vi kortlægger på,
> bare for at få det til at se "rigtigt" ud.

Det er ikke kortet paa hjemmesiden, der er problemet.

Hvis jeg vil ind i en skov hvor der er skovveje, saa vil jeg stadig
gerne undgaa at komme ind paa folks indkorsler.

Hvis det er meningen, at jeg kan komme ind i en skov, ad veje der gaar
forbi gaarde, saa er de veje ikke indkorsler, de er maaske
highway=service, men de er ikke service=driveway.

Men hvis det bare er landmanden som har sit private hjulspor til et sted
hvor et par koer staar paa graes, saa kan den godt vaere forbundet til
en indkorsel.

Noget andet er saa at mange af skovvejene heller ikke burde vaere
highway=track. Bare fordi en vej ikke er asfalteret og der er skov rundt
omkring den, betyder det ikke, at den er highway=track.