[Talk-dk] Spml. Indtegning af løberuter?

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Ons Jun 25 15:44:33 UTC 2014

On 25-06-2014 17:26, Flemming Bruun wrote:
> Hej,
>
> Jeg fik et spørgsmål forleden.
> "Ville det ikke være smart at indtegne sine løberuter på OSM, eller
> ruter til større løb?"
> Det vidste jeg ikke lige om det ville være smart.
> Altså ville Eremitageløbets rute blive tagget og BT-halvmarathon etc. etc.
>
> Min umiddelbare holdning er, at der kun indtegnes ruter, der er markeret
> med skilte i landskabet, såsom Pilgrimsruten, Cykelruter osv.
> Men er det korrekt, eller er der frit slag for alle slags mere eller
> mindre private ruter?

Men er Erimitageløbets rute ikke markeret?
Jeg søgte lidt og fandt noget om nogen sten:
http://dourun.com/forum/pop_printer_friendly.asp?TOPIC_ID=22172

Hvis det er den samme rute hvert år og den er markeret af hensyn til
løbere, der træner til næste løb, så er det vel OK.

Og det er vel heller ikke en helt privat rute: der er vel en form for
aftale mellem arrangørerne og ejeren af området?