[Talk-dk] Geodatastyrelsens licens svarer til CC-BY

pmsg pmsg2010 at yahoo.com
Tir Mar 4 17:42:24 UTC 2014

Hej Søren

Hvem siger, at CC-BY er kompatibel med OSM's Contributor Terms?

Indtil 2010 var OSM's licens CC-BY 2.0. I forbindelse med den store
licensændring i 2010 blev der slettet rigtig meget fra databasen. Det
slettede indhold var altså CC-BY 2.0 fra brugere, der ikke accepterede
de nye Contributor Terms.

CC-BY er generelt ikke kompatibel med OSM mere.

Jeg undrer mig også over de mange CC-BY-kilder på
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Contributors
I mange tilfælde er der dog ekstra angivet en eksplicit tilladelse til
af bruge dataene under ODbL.

Venlig hilsen Nils