[Talk-dk] Geodatastyrelsens luftfoto via Proxyserver - et par nye oplysninger

pmsg pmsg2010 at yahoo.com
Man Maj 5 11:42:36 UTC 2014

Hej Peter
Tak for dit svar. Geodatastyrelsen selv ville måske være tilfreds med dit
forslag om at lade kreditering under www.openstreetmap.org/copyright være
nok. Jeg tror bare ikke, at de selv er kompetente til at give den
tilladelse, da data er ejet af gst og kommunerne i fællesskab. Problemet er
også, at gst tilsyneladende ikke har resourser til at indse, at der
overhovedet er et juridisk problem. Som svar på min henvendelse til dem
henvises til eksperterne, ja gæt hvem: dig og Søren. Sørens lidt løse
udlægning af sagerne kan jeg på den ene side godt forstå, på den anden side
kan vi få massive problemer hvis en ledelsesændring hos gst eller en
strukturreform pludselig ser OSM som en uønsket konkurrent, for så tæller
licensens bogstav og ikke dens angivelige ånd.
Mvh Nils