[Talk-dk] Hvordan bør Post Danmarks "pakkeboks" tagges?

Ole Wolf wolf at blazingangles.com
Lør Maj 10 20:48:14 UTC 2014

  Quoting pmsg <pmsg2010 at yahoo.com>:

> I Tyskland findes der lignende automater. De hedder Packstation og der
> findes etablerede tags. Måske hjælper det dig videre. Mvh Nils

Tak for det. Jeg kan se, at den tyske diskussion foreløbig er kommet frem
til, at en Pakkeboks nok er nærmest i familie med:

amenity=vending_machine
vending=parcel_pickup;parcel_mail_in
ref=<Pakkeboks nummer>
postal_code=<Postnr. for pakkeboksen>
operator=Post Danmark
type=24/7 Station

24/7 er måske til diskussion, fordi Pakkeboks nogle steder ligger indenfor
aflåste områder, men alternativerne henviser til den fysiske udformning
af pakkeboksen. (Hvilket efter min ydmyge holdning er tumpet i forhold til,
hvad hensigten med kortlægningen burde være, men skidt-pyt.)

Se: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Packstation.
Ole Wolf
Rødhættevej 4 • 9400 Nørresundby
Telefon: 9632-0108 • Mobil: 2467-5526 • Skype: ole.wolf