[Talk-dk] Interesse for import af 3, 8 millioner bygninger i OSM Danmark?

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Ons Nov 19 20:15:59 UTC 2014

Det lyder som en god ide.

Et par spørgsmål:

Hvilken database er der tale om?

Hvorledes forestiller du dig, at importen skal foregå. Bliver det en
automatisk import, hvor oprydningen så skal foregå senere? Eller kunne
det blive en eller anden form for kooperativ import, hvor frivillige
brugere tager ansvar for importen i deres interesseområder?

Jeg var selv involveret i adresse og bygningsimporten i Holland, der var
baseret på det officielle hollandske adresse og bygningsregister (BAG).
Den blev udført af en 30-40 frivillige, der hver især stod for importen
i deres interesseområder. Importen var temmelig arbejdsintensiv, da
eksisterende bygningsdata skulle erstattes eller flyttes over på de nye
polygoner og BAG data var heller ikke perfekte trods deres officielle
status (overlappende polygoner etc). De fleste af os brugte vel 2-3
måneder på at udføre vores del af importen. Vi havde udviklet en speciel
JOSM plugin til formålet, som hjalp med at erstatte eksisterende data
med de nye.

Ole