[Talk-dk] Teknisk workshop?

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Ons Okt 29 17:26:32 UTC 2014

Hej allesammen,

De offentlige services bliver bedre og bedre. Samtidig hører jeg på
jungletrommerne, at forskellige offentlige myndigheder så småt er ved at
være klar til at tage imod de alle de fejl, som vi løbende finder.

Men vores engang så fine infrastruktur kan ikke følge med:

osm.rasher.dk    - er nede/virker ikke

osm.ter.dk       - virker vist ikke? I alle tilfælde bør importeren
                   vel opdaters til at bruge DAWA /aws.dk

oisfixes.iola.dk - virker, men Ole har ikke tid til at udvide med f.x.
                   fejl i adresseknuder.

Jeg klandrer ingen - det var dejlige værktøjer, og jeg er bare glad for,
at de blev til. Men kan vi ikke gøre en indsats i vores lille community
for at få det til at køre igen? Det behøver jo ikke at hænge på de samme
personer.

Hvad med, om vi organiserer en workshop, hvor vi mødes med det ene
formål at få de forskellige services op at køre igen?

Eventuelt kunne vi samle det på en enkelt server, som et passende udvalg
af personer havde adgang til?

Mvh

- Jørgen