[Talk-dk] Vejklassen Tertiary

Allan Gyldendal Frederiksen agf at syddjurs.dk
Ons Apr 8 13:11:07 UTC 2015

Er godt med på, at det kan være svært at vurdere, men i den nævnte situation viser et hurtigt blik på luftfotoet en meget god vej, endda med midterstriber, uden at det skal være afgørende.
Så jeg ville ikke betænke mig på at gøre den tertiary, og formentligt flere veje i området. Konsekvensen af at være meget konservativ med tertiary er, at der bliver en dårlig navigation i området.  Hvis man som sofa-mapper kan skelne mellem vejkvaliteten, er brugerne jo bedre hjulpet hvis det indarbejdes i kortet, end hvis det ikke indarbejdes.

Er godt med på, at der kan blive for mange tertiary, så man er lige vidt, men det synes jeg ikke er tilfældet her.

Venlig hilsen

Allan Gyldendal Frederiksen