[Talk-dk] Vejklassen Tertiary

Ole Laursen ole.laursen at gmail.com
Ons Apr 8 14:18:31 UTC 2015

8. april 2015 kl. 11.38 skrev Allan Gyldendal Frederiksen <agf at syddjurs.dk>:
> Med hensyn til området nord for Rold Skov, tror jeg du skal zoom et niveau tættere på for at se det jeg mener kunne være forlæg for tertiary klassen.  I det zoom niveau er der forbindelsesveje mellem de nævnte byer i området.

Ah, okay, så følge dit link og så zoome ind en gang.

Interessant nok kan man på det zoomniveau ikke se forskel på vejen
mellem Skørping og Terndrup og de andre veje der dukker op, selvom det
kun er den første der er med på zoomniveauet en tak over (den er også
af bedre kvalitet).

> Så jeg vil mene at f.eks. den direkte vej mellem Støvring og Blenstrup over Fræer og Askildrup bør skifte status til tertiary Helt ud til rute 507. Og det bør nok være begge tilslutningsveje fra Blenstrup til 507 der medtages, med mindre lokalt kendskab siger noget andet. Hvis kun den ene medtages, vil du i rute sammenhæng risikere, at blive sendt på en omvej alt efter hvilken vej du kommer fra på 507.

Okay, jeg tror jeg vil opgradere nogle af de her veje i nærmeste
fremtid. Jeg har kørt på mange af dem.

Tak fordi du rejser sagen!

Ole