[Talk-dk] Nytegning af byområder?

Asger Frank asgerf at gmail.com
Tor Apr 9 15:07:33 UTC 2015

Det tror jeg nu er at overvurdere historikkens bestandighed, for når først en way er slettet,
er historikken da væk med den, for alle praktiske formål. Måske den kan genfindes
dybt i databasen, men er ikke ved hånden til vores daglige brug ved arbejdet med at mappe.

Wikien opfordrer da også til i almindelighed at bevare historik*
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Good_practice#Keep_the_history

Det kan ingen vel være uening i. Selv har jeg jævnligt nytte af at granske historikker
synes jeg, selvom angivelser af source ofte mangler.
.
*(Det JOSM "replace geometry tool" der er nævnt, er jeg ikke helt tilfreds med hvordan fungerer,
hvis jeg ellers har brugt det rigtigt; princippet lyder ellers forjættende til at delvis afhjælpe historikproblemet.)

/Asger Frank