[Talk-dk] Stier på kirkegårde

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Tor Aug 20 11:33:35 UTC 2015

Hej alle

Nogle stykker af os havde fornyligt en lille diskussion om stier på
kirkegårde (se http://www.openstreetmap.org/note/413399). Via OSMI
opdagede jeg lige et stykke overlappende sti på kirkegården ved Tårnby
Kirke[1]. Det viser sig at en forholdsvis uerfaren bruger i går har tegnet[2]
de fleste af gangstierne på kirkegården og i dette tilfælde synes jeg man
med nogen ret sige at billedet bliver lidt vel gnidret.

En ting jeg gerne lige vil komme ind på er måden gangstierne er tegnet på
(kig på data).

Når jeg laver lignende ting prøver jeg altid at lave så lange
lige/gennemgående veje/stier som muligt bl.a. fordi det på den måde er
det i JOSM meget lettere at  kunne trykke L eller shift-L (som automatisk
gør et liniestykke helt lige).

Jeg har klippet utallige stier og veje som dem der nu er på omtalte
kirkegård op og samlet dem mere hensigtsmæssigt igen (det er meget
muligt at jeg generelt bruger alt alt for meget tid på OSM) , med henblik på
at kunne rette dem pænt op.

Der er rigtig mange nye og (og også en del knap så erfarne som jeg) der
tegner på lignende måde og jeg følte bare lige lyst til at tage problemet op
her.

Tak

Hjart

--------