[Talk-dk] Nyt FVST restaurant værktøj

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Tor Dec 17 16:03:02 UTC 2015

Niels Elgaard Larsen skrev:
 > http://digitalfrihed.dk/restaurants/uni.html

Lækkert!

 > For det meste ser det ud til, at vores positioner er mere
 > præcise end FVST's

Er der nogen måde at angive, at man har kontrolleret positionen/navn og
at noden derfor ikke skal flages?

 > Men navnene kan nogen gange rettes lidt. Det er mest noget med små og
 > store bogstaver, bindestreger, apostroffer og den slags.

Jeg ser to almindeligt forekommende forskelle:
1) FVST skriver nogle gange navnet med STORE BOGSTAVER i stedet for
Store Forbogstaver.
2) ApS, V/ Navn Navnsen e.l. sat efter navnet

I begge tilfælde kan vi nok antage, at OSM's oplysninger er korrekte.
Kan du ikke filtrere ovennævnte tilfælde fra?

 > 5. Der andre fejl i FVST. Fx er det noget underligt med Gram slot. Jeg
 > har skrevet til FVST, men ikke fået svar.

Hvad er der underligt ved Gram Slot? De har en café og selskabslokaler,
hvilket dog ikke er markeret i OSM. Men det ser da ligetil ud at tilføje?

- Jørgen