[Talk-dk] Rundkørsler skal ikke have vejnavn?

Asger Frank asgerf at gmail.com
Man Jul 6 17:50:40 UTC 2015

Jeg har haft den glæde at kunne tilføje en nybygget rundkørsel til OSM.
Imidlertid resterer en detalje, nemlig om den skal forsynes med vejnavn (incl. eventuel ref=*)?

Wiki'en angiver "A roundabout should only be tagged with name=* if the junction itself is named independently and differently from the roads crossing it."
- men når jeg skimmer danske rundkørsler andre har lavet, er de med ganske få undtagelser alle forsynet med vejnavn.

Er det er særlig dansk tradition, eller er wikien forkert?

Mvh
Asger Frank