[Talk-dk] Rundkørsler skal ikke have vejnavn?

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Tir Jul 7 21:13:40 UTC 2015

rundkørslen, så ville jeg mene, at jeg ikke kørte på Omfartsvejen.<<

Det vil jeg heller ikke mene, men du kan sagtens krydse den. For mig er det
det samme om du gør det i en rundkørsel eller i et lyskryds. Forskellen på
de to er for mig kun hvordan de regulerer trafikken.

vejen med højest topologi.<<

Samme argument kan man bruge på topologien. Er rundkørslen så en primær-
eller sekundærvej? Hvis du kan definere det, så har du jo også implicit
defineret en eventuel logik for navngivning.

Det understøttes fint at det er almindelig praksis at navngive rundkørsler
i Danmark. Derfor behøver vi jo ikke følge staten/kommunernes
navngivningsmodel. I det her tilfælde er den skør.

mvh
Rasmus