[Talk-dk] Benzinstationer

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Tor Jul 16 22:30:05 UTC 2015

en privat "operator".

Nej, men det er da heller ikke nemt at gennemskue... "123" og "Statoil" er
begge brandnames. De ejes og leases af Statoil Fuel & Retail A/S, som igen
ejes af Alimentation Couche-Tard. De må så være operator af
tankstander-funktionen. "Statoil"-stationerne har tilknyttede
kioske/servicestationer, hvilket kan have selvstændige forpagtere. Det må
være en lejer på kioskbygningen, som wikien giver tagget tenant.

For god ordens skyld må hellere nævnes, at Q8 og F24 begge også er bare er
brandnames, mens operator må være Kuwait Petroleum Danmark A/S eller
nærmere Kuwait Petroleum Corporation.

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe