[Talk-dk] Vejtyper i kolonihaveforninger

Flemming Bruun flemmingaa at gmail.com
Søn Jul 26 05:29:11 UTC 2015

Jeg er lidt i vildrede mht. tagning af tilkørselsveje inde mellem
kolonihaver.
De små stier er jeg helt med på, da de som udgangspunkt kun er til
fodfolket.

De veje, hvor biler må køre frem til en P-plads, mener jeg burde tagges
som (highway=service)
Jeg kan se at disse også bliver tagget som (highway=residential) og som
(highway=service, service=driveway)

Et blandet eksempel kan ses her:

Min opfattelse af et område med en kolonihaveforening er på linje med
"industri", hvor man tagger (highway=service) inde på området. Det er
fordi jeg ikke ser haveområde som et boligområde på trods af
adresseknuderne.

Jeg er godt klar over at der bor folk 2/3 af året i områderne, men som
udgangspunkt er det ikke til beboelse, men et fritidssted.

Så mit spørgsmål er blot: Hvad er det mest korrekte at angive vejene som?

/Flemming Bruun (b-holdet)