[Talk-dk] Split way sletter historikken

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Tor Jun 4 14:00:39 UTC 2015

Du har fuldstændig ret, Frank.
Jeg vil gætte på at sagen har været diskuteret utallige gange blandt
udviklerne og der er formentlig ikke nogen let løsning.
Personligt er jeg altid opmærksom på hvilken ende af et givent liniestykke
(som jeg vil splitte) der får historikken og sørger for at det bliver den hvor
det giver bedst mening. Der gik dog et par år før jeg rigtig fandt ud af dette
og det er mit gæt at rigtig mange af os ikke er klar over det heller.
Et godt eksempel hvor det kan føre, omend ikke til deciderede problemer, men
så dog til forvirring er https://www.openstreetmap.org/changeset/31545714
(undskyld Lars. Dette er ikke for at hænge dig ud, men for at sætte fokus på
et problem).
Der vil formentlig være god mening i at oplyse begyndere såvel som folk der
endnu ikke har nået ekspertniveau om dette forhold.
Ved at se på noderne i et liniestykke (en vej eller polygon) kan man dog ofte
se hvem der oprindeligt har redigeret en vej, uanset om den er klippet eller
ej. Det er lidt mere besværligt men kan lade sig gøre.

Mvh Hjart