[Talk-dk] Uheldig rutning

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Søn Jun 7 17:50:22 UTC 2015

Jeg var i dag udsat for en meget uheldig rutning:

http://agol.dk/elgaard/osm/Jyllinge.png

ved

Jeg brugte Osmand, men ORSM  http://www.openstreetmap.org/ bruger samme
uheldige rutning.

Problemet er trin 5, hvor den tror, at den kan lave to meget korte
venstresving for at lave et højresving til Jyllingevej.

Jeg har nu tilføjet turn restrictions for at forhindre det.

Men hvorfor ville ruteberegneren overhovedet ønske at køre den vej, det
ser da ud til at være længere end bare at bruge højresvingsbanen mod
Jyllingevej.

Og hvor mange andre steder har vi den slags problemer?
Jeg mindes at have været udsat for et par andre lignende situationer.

Mapquest ruteberegneren på openstreetmap.org går det furnuftige, så det
kan ikke fordi en eller anden fejl forhindrer at man kan bruge
højresvingsbanen.

--
Niels Elgaard Larsen