[Talk-dk] Midlertidigt spærret veje og stier.

Ole Nielsen on-osm at xs4all.nl
Søn Jun 21 14:09:37 UTC 2015

Hvis det er en langvarig spærring (lad os sige 4 måneder eller mere)
finder jeg det passende at tagge vejen med access=no. I tilfælde af at
vejen eller stien er helt gravet væk bør den nok også omtagges til
highway=construction.

Man kunne også overveje at bruge conditional tagging f.eks.
access:conditional=no @ (21 jun 2015-10 aug 2017)

Det er dog et spørgsmål om diverse navigationssoftware forstår det. Brug
af årstal i http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions
er nemlig ikke dokumenteret. Tidsafhængige restriktioner bruger
syntaksen fra http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:opening_hours som
kun er specificeret for gentagne begivenheder. Dengang jeg udarbejdede
forslaget til conditional restrictions tænkte jeg ikke på at inkludere
engangsbegivenheder men genbrugte simpelthen den allerede etablerede
syntaks for åbningstider.

Ole N / polderrunner