[Talk-dk] Relations og sø-bøvl

Halfdan Mouritzen halfdan at robothangarskib.dk
Søn Mar 1 13:13:56 UTC 2015

Hej venner!

Lavede i nat den sydlige Sortedams Sø i København om til en relation (1),
således at Fiskeøen kunne komme til at fremstå som en ø.

Efter min opfattelse og tidligere forsøg, skal man i en relation som denne
tagge således :

Relation - al data der beskriver området, i dette tilfælde natural=water,
water=lake, navn osv.
    Outer - en way der definerer området; Har ingen tags, er blot et
geografisk område.
    Inner - Har tags - i dette tilfælde en ø, place=island, navn osv.

Dvs. at man sådan set smider al infoen om området på relationen og lader
outer være foruden tags.
Det har jeg gjort andre steder og det har funket fint.

Det virkede dog ikke på søen her!
Området var gråt og søen var på dramatisk vis blevet udtøret!
Løste det visuelle problem ved at tagge outer som natural=water, water=lake
- men det er jo ikke korrekt, vel?

Forstår ikke helt hvorfor den opførte sig således - sammenlignede i en god
stund med meta-data fra den nordlige sø.

I al fald er søen nu igen blevet fyldt med vand og kortet ligner sig selv.

Nogen der ved hvad der skete? (Udover at jeg redigerede midt om natten,
hvor øjnene måske ikke er helt klare)

Alt det bedste
Halfdan

Links