[Talk-dk] Strømningsretningen stemmer ikke!

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Man Mar 16 23:33:36 UTC 2015

On 17-03-2015 00:18, Michael Andersen wrote:
> Åh, ok. Det har du ret i. Jeg spurgte lige på IRC og der er tilsyneladende
> ikke nogen "normale" OSM baserede kort der angiver hvilken retning vandløb
> strømmer. Så enten må enten må man gætte sig til det eller skabe sit eget
> kort.

Man kan se det med:
http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=water&lon=12.31120&lat=55.60101&zoom=13&overlays=bodies_of_water,broken_bow,vmap0_rivers,long_rivers,waterways_river,waterways_stream,waterways_drain,waterways_canal,waterways_riverbank,waterways_other,waterways_width,waterways_in_tunnels,waterways_on_bridges,waterways_without_names,waterway_nodes,coastline,simple_islands,coastline_nodes,rivermouths,coastline_not_simple,coastline_unconnected

Man kan også se hvad der er stream, henholdsvis river, noget vi burde
blive mere enige om.

Hvis man ser på fx Olsbæksøen, så tvivler jeg lidt på at den bæk løber
norpå. Og sydpå er den nok forbundet til kysten, evt med et rør.