[Talk-dk] Under Krystallen - Plads og bygning

Victor Valore victor at valore.dk
Lør Mar 21 11:14:34 UTC 2015

Jeg har gjort et stykke arbejde med Under Krystallen som er en plads i København.

På pladsen ligger en bygning, "Krystallen" beboet af Nykredit, som er sådan en frit svævende bygning hvor man kan gå under.

Jeg har lavet pladsen som highway=pedestrian, area=yes og layer=-1. Layer for at angive at pladsens areal ligger under alt det udstyr/bygninger som er på pladsen.

Når området bliver renderet på openstreetmap.org, så kan de fleste renderinger gennemskue dette udmærket, men default renderingen lægger pladsen ovenpå bygningen.

Da jeg ved at vi "mapper til databasen og ikke til en given rendering", så er jeg i tvivl om jeg skal gøre yderligere eller om jeg bare skal accepterer at default renderingen på openstreetmap.org har en skønhedsfejl?

Kommentarer og synspunkter modtages gerne.

Victor