[Talk-dk] Regioner og øer

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Man Maj 18 17:54:54 UTC 2015

Hej Jens,

Diskussionen har givet ophav til livlig debat [1,2] af flere omgange.
Konklusionen blev i 2012, at grænsedragninger er relevante og accepterede
elementer samt, atOSM her er nødt til at rette sig efter gældende
lovdefinition fordi dragningen er ikke-fysisk og derved ikke-observabel. I
henhold til dansk lov trækkes grænsedragningen i vandkanten [2]. Det blev
også dokumenteret på vores wiki [3] og vi har ligeledes sikret, at en
bugreport beskriver renderer problemet ift. standardlaget [4].

I samme ombæring kiggede jeg på nogle af dine nylige edits [5]. Jeg undres
over, at du sletter elementer og overskriver dem med nye identiske. Det er
ikke god praksis at overskrive historikken på data, medmindre data er så
indviklet den ikke let kan gennemskues og derfor ændres. Eksisterende data
så rimeligt pæn ud. Hvis det er fordi, at du har importeret data fra
ekstern kilde og derfor har fået duplikater (hvoraf du sletter den
dårligste), så forventer jeg helt klart, at intentionen og metode forklares
på mailinglisten inden start, således vi har mulighed for at gøre
indsigelse.

Mvh
Rasmus

[1]