[Talk-dk] Overnodning

Ole Laursen ole.laursen at gmail.com
Ons Maj 27 13:12:06 UTC 2015

27. maj 2015 kl. 14.51 skrev Flemming Aa. Bruun <flemmingaa at gmail.com>:
> Jeg var ikke selv klar over konsekvenserne med at lægge flere noder ind.
> Og som Erik er inde på, ville en kort how-to-do-it-the-best-way-guide være
> fint for både nye om som mig selv, som nok har bidraget med flere (u)-noder
> end nødvendigt.
>
> For hvor går grænsen når man vil markere søbredder, åløb etc.
> Bl.a. har jeg lavet oprettet mange slyngede å-løb, hvor der før var lagt et
> lige forløb af åen.
> Og søbredder har jeg også lagt flere punkter ind for at gøre forløbet mere
> naturligt.

Jeg synes ikke det er voldsomt her - vi har vist før haft noget
importeret data hvor der var få cm mellem punkterne, og det var
voldsomt.

Jeg ser heller ikke noget problem med at tegne slyngede åer. Så længe
der er nogle meter mellem punkterne og ikke cm og det ikke kan gøres
enklere og stadig være virkelighedstro. At de var lige før, er som
regel et resultat af at de er blevet sat på før vi havde højopløselige
data.

Måske mangler der i virkeligheden bezier-kurver eller lignende i OSM. :)

Ole