[Talk-dk] Restauranter

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tir Nov 3 12:08:09 UTC 2015

Lars Gravengaard:

>     En del tagger jeg som social-facility (plejehjem, væresteder osv)
>
>     Kantiner for medarbejdere kan man enten sætte et access tag på, så det
>     er klart at der ikke er offentlig adgang. Eller man kan kan bare tagge
>     virksomheden som works/school/office el.lign. For typisk er det vel
>     virksomheder, som kan have flere kantiner, kaffeordninger osv for
>     medarbejderne.
>

> Min mening er at det i bedste fald er spild af database plads. Og i
> værste tilfælde ubrugelig steder for brugere som søger efter et sted at
> spise !

Men de bliver jo netop ofte ikke tagget som restauranter.

Jeg har brugt det til at tagge en del plejehjem, væresteder og firmaer.
Og til at navngive en del skoler som eksisterede i forvejen i OSM, men
uden navn.

Og der er jo nok brugere, der faktisk søger efter fx plejehjem.

Nogle kantiner er tagget som cafeer, for det synes jeg giver mening
nogen gange. Hvis man fx besøger et universitet, kan man godt have brug
for at finde kantiner på stedet.

Jeg har også været konsulent og mødedeltager i større virksomheder, hvor
jeg er blevet inviteret til kantinen, hvor det er praktisk at vide, hvor
det er bedst at parkere. Fx Teknologisk Institut.

Lounges i lufthavne er noget, jeg selv bruger en del tid på at lede
efter. Men de er svære at mappe i OSM.

Man kan diskutere om fvst:navnelobenr tagget er spild af databaseplads
for fx plejehjem, fabrikker, osv.

Men hvis man besøger fx et plejehjem, en skole, et sygehus eller bosted,
så kan man jo faktisk blive budt på madvarer, og så ville det jo være
praktisk at have en app på sin telefon, der blev rød, når man befandt
sig et sted hvor det var bedst at holde sig til kaffe og te.

Og det tjener også det formål at når stedet bliver nedlagt, skifter navn
eller bliver solgt, så kan vi nemt opdage det og slette det.

Og det synes jeg er vigtigt. Det er meget irriterende at have kørt 15
kilometer efter et sted, for så at finde ud at det blev nedlagt for
flere år siden.

--
Niels Elgaard Larsen