[Talk-dk] En ny type vej

Erik Klausen ekl at hjemmebedst.dk
Tir Nov 3 15:06:09 UTC 2015

Den 03-11-2015 kl. 07:58 skrev Michael Andersen:

> Der er et eksempel her: http://www.openstreetmap.org/way/93663534.
> Skolen er ganske vist nedlagt nu, men vejen er stadig indrettet med
> fartbegrænsning
> <http://mapillary.com/map/im/-m9EyOSJNGdK0K5whaq62Q/photo> og diverse
> fartbegrænsende foranstaltninger (bump etc). Jeg synes det generelt må
> være tilstrækkeligt at markere disse.

Jeg har lige fået sådan en vej i baghaven. Den ligger her:

- men rendereren har vist travlt i øjeblikket, så ændringen er ikke
afspejlet endnu.

Jeg har tagget med cycleway=lane samt maxspeed=60, da denne begrænsning
er skiltet. Halvdelen af forløbet løber på en highway=secondary (rute
505), så cycleway=lane er vist det eneste tag, der bliver udløst af den
specielle vejtype.

Mit vejstykke er i øvrigt ikke med i VDs liste. Stykket bliver koblet
til en cykelsti der er ved at blive anlagt fra Hornslet til Løgten.

Vh.
Erik Klausen