[Talk-dk] restauranter og fødevarekontrollen (smileyordningen)

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Fre Okt 2 01:02:26 UTC 2015

Jeg har filtreret kantiner, plejehjem osv ud.

Jeg har også lavet en side, der viser de restauranter, som
fødevarestyrelsen har registreret, men som ikke er i OSM

http://agol.dk/elgaard/restauranter/missing.html

Det er restauranter mm som er i fødevarestyrelsens datasæt, men hvor der
ikke i OSM er en restaurant,cafe,bar,pub,fast_food indenfor et par
hundrede meter med et navn, der ligner.

Der er en mere eller mindre falske positiver pga forskelle i navne.
Generelt er vores navne mere fornuftige end firmanavnene i fvst, men jeg
fandt da fx ud af, at min lokale restaurant Le Saint Jacques har været
stavet forkert i 7 år :-)

Jeg laver måske også en side, der viser restauranter i OSM, som ikke er
i FVST. Men det vil nok være mindre interessant fordi restauranter som
regel ikke bare lukker, men bliver solgt eller ændret, og så ville vi
alligevel fange det, når vi ser det nye navn i FVST.

FVST data ser fornuftige ud, bortset fra at enkelte positioner er helt
forkerte, som fx at "Scarpetta - Islands Brygge" ligger på Østerbro.

Jens Winbladh: