[Talk-dk] Fwd: Opdatering af Nationale Cykelruter

Andreas Hammershøj h.h.karto at gmail.com
Tir Okt 13 14:38:09 UTC 2015

Hej Talk-dk,

til orientering er jeg blevet hyret af Vejdirektoratet til at opdatere de
nationale cykelruter i osm, hvilket vil ske over den næste måneds tid.

Jeg har fået udleveret kort med alle officielle, implementerede og
godkendte ændringer fra de sidste år. Udover at indtegne ændrede ruteforløb
bliver en vigtig underopgave at sammenligne de resterende dele af de
officielle ruter med indtegningen i osm.

Jeg vil naturligvis være opmærksom på grundreglen om at osm først og
fremmest afspejler den fysiske virkelighed. Ved uoverensstemmelser vil jeg
derfor ikke bare blindt ændre indtegning til de officielle ruter, men gøre
hvad jeg kan for at sikre at det er virkeligheden der repræsenteres.

Der skal samlet gennemgås omkring 4.600 km fordelt på 6.600 segmenter.

Vh
Andreas Hammershøj