[Talk-dk] Duplikerede adressenoder

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Lør Okt 24 23:53:47 UTC 2015

Hej

Det er gået op for mig at der er et stort antal duplikerede adressenoder
rundt omkring (f.eks. i Pindstrup[1] ).

 Jeg lagde mærke til at AWSbot[2] slettede et antal noder[3] i bl.a.
Ryomgård og besluttede mig til at se nærmere på byen og opdagede at de
slettede noder kun udgjorde en meget lille del af dem der med rette kunne
slettes (jeg slettede næsten 1000 alene i Ryomgård!)

De har af en eller anden grund forskellige osak identifiers, så det kan ikke
bruges til at lokalisere dem. De har heller ikke alle eksakt den samme
position.

Er der en der er skrap til i første omgang via et script eller lignende at
lokalisere alle duplikerede (osak/aws-) adressenoder ud fra en
sammenligning af husnummer, vejnavn og by/postnummer?

Mvh Hjart

--------
[1]
http://www.openstreetmap.org/?mlat=56.3928&mlon=10.4156#map=16/5