[Talk-dk] Odense Ove Sprogøes Plads/Jernbanegade

"Jørgen Elgaard Larsen" jel at elgaard.net
Tir Sep 15 12:42:33 UTC 2015

> Ove Sprogøes Plads i Odense var indtil for 10 år en del af Jernbanegade.
> Men adresseknuderne siger stadig Jernbanegade.
> Er det en fejl?

Det tror jeg ikke.

Kommunens hjemmeside linker til KortInfo. Heraf fremgår det, at vejen
stadig hedder Jernbanegade, i hvert fald et stykke af den:

http://drift.kortinfo.net/Map.aspx?Site=Odense&Page=Kortopslag&Background=1955&BBox=587719.4317791921;6139705.893763442;587852.5031583308;6139785.164028611&Themes=219372,188171,90454&Client=Lite

Hvis man kigger i Google Streetview, bliver man endnu mere forvirret: På
den ene side af gaden siger skiltet "Jernbanegade", på den anden side "Ove
Sprogøes Plads".

Hvis jeg stod på stedet, ville jeg nok konkludere, at gaden (way 23275375)
hedder Jernbanegade, mens krydset Jernbanegade/Vestergade hedder Ove
Sprogøes Plads.

Det passer også meget godt med, at der ligger en adresseknude for "Ove
Sprogøes plads 1" der - som er forskellig fra "Jernbanegade 1".

Men det er nu svært at blive klog på husnumre i Odense - de har bl.a. lige
numre i venstre side af gaden!

- Jørgen