[Talk-dk] Fwd: Re: Trafikalarm

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Tir Apr 12 10:36:07 UTC 2016

Hej Fiona

Først; Jeg har personligt brugt et sted mellem 5000 og 10000 timer på
manuel
redigering i OSM og jeg kan slet ikke forestille mig at en opgave som den
du
beskriver kan implementeres uden at det ender galt.

Dernæst vil jeg opfordre jer til grundigt at læse
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Automated_Edits_code_of_conduct.
Bemærk at der er meget strikse regler for hvad der er acceptabelt i forhold
til automatiske "løsninger" og at de som minimum skal godkendes af det
lokale fællesskab (i praksis den danske OSM postliste
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-dk[1] ), før de "går live".

Jeg har været omkring både den nævnte postliste og
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Data_working_group med sagen og der
synes at være bred enighed om at alle tanker om "automatisk at tilordne
information" i OSM fra jeres side bør skrinlægges. I er selvfølgelig velkomne
til som alle andre at redigere OpenStreetMap manuelt, men hvis vi ser jer
lave "automatiske opdateringer" igen vil vi se os nødsaget til at blokere
jeres konto. Vi sidder en masse hobbyfolk og andre frivillige og redigerer
manuelt rundt omkring og det er vigtigt at have en høj grad af respekt i
forhold til det. Det duer ikke at "overrule" dette arbejde med rent
mekaniske løsninger.

Med hensyn til jeres "indmeldinger" har jeg set flere forslag om at i i stedet
for kunne skabe en art database eller kort indeholdende disse,  som så
deles med os andre, så vi i fælleskab kunne udnytte dem. Flere andre
firmaer/entiteter har gjort/gør noget lignende (se f.eks.
http://www.mapdust.com/).

I er velkomne til at tílmelde jer vores postliste og der diskutere hvordan et
eventuelt fremtidigt samarbejde kan gribes an.

Mvh Michael aka Hjart

Søndag den 10. april 2016 16:42:35 skrev du:
> ##- Indtast dit svar oven for denne linje -##
>
> Din henvendelse (ID#21690) er blevet opdateret. BESVAR venligst denne
e-mail
> hvis du har noget at tilføje, eller yderligere spørgsmål der vedrører
denne
> henvendelse.

> Fiona, 10. apr. 18.42
>
> Hej igen Michael,
>
> De indmeldinger du oplever fra Trafik Alarm er generet via appen, og
nogen
> (hvis ikke alle) af problemerne med de hyppige rettelser i Open Street
Map,

--------