[Talk-dk] manglende bygningsdata

Soren Johannessen soren.johannessen at gmail.com
Ons Apr 20 09:01:01 UTC 2016

Hej Lars

Du bliver nødt til først at oprette en engelsk wiki-side på OSM Wiki
om at du har planer om en masseimport - læs her hvad den skal
indeholde https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Guidelines

Hvis du bare starter en masseimport så lukker OSM datagruppen din
konto ned samt reverter tilbage det du har lagt ind.

Dernæst skal der være konsensus blandt de danske OSM brugere om at det
er en god ide at bygninger kommer ind + Så skal det afklares med
Geoforum Danmark om bygningspolygonerne må smides i OSM (licensen).
Det bedste er at nogen ansvarlige i Geoforum Danmark siger at OSM godt
må bruge  bygningspolygoner fra de frie grunddata - Så har OSM DK det
på skrift og har ryggen fri.

NB - jeg er selv tilhænger af disse bygningspolygoner vi mangler mange
steder i DK komme ind fra de frie grunddata, men vi skal lige gøre det
med omtanke samt få det afklaret vedr. licens

Vh
Søren Johannessen