[Talk-dk] manglende bygningsdata

Michael Andersen hjart at milvus.dk
Tor Apr 21 08:00:30 UTC 2016

Hej

Jeg sætter personligt pris på at der nu endeligt tages initiativ til en import
af bygninger (Jeg har lagt et betydeligt arbejde i den danske del, men har
haft et helt andet fokus og aldrig haft fingrene i de offentlige data). På den
anden side har jeg også en ganske betydelig erfaring som bidragsyder og
har været vidne til adskillige importer, som efter min mening, i nogle
tilfælde aldrig burde have været foretaget og i andre tilfælde burde have
været "datavasket" inden udførelse og i alle tilfælde burde have været
korrekt dokumenteret ifølge
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Automated_Edits_code_of_conduct[1]
.
På grund af mine erfaringer vil jeg personligt meget gerne have lejlighed til
fremover at have grundigt snor i alt hvad der foretages af importer i den
danske del af OSM og jeg finder det ret respektløst at du trods gentagne
henstillinger om at følge vores procedure for den slags er fortsat med at
importere (http://www.openstreetmap.org/changeset/38727834).

Jeg har derfor kontaktet
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Data_working_group[2]
 (som jeg kan se allerede har været aktiv:
http://www.openstreetmap.org/changeset/38747869)

Jeres projektleder er velkommen til selv at tilmelde sig listen her.

Mvh http://www.openstreetmap.org/user/Hjart

kontakte