[Talk-dk] AWSbot tager noder flere tusinde km borte

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Man Aug 15 12:52:11 UTC 2016

Soren Johannessen:
> Hej skud i tågen kan det være 32bit issue? OSM har nu over 4,2-mia nodes
> og så skal al software\scripts håndtere 64bit for at node id,er over
> nummer 4,2 bliver korrekte
>
> Bare et gæt herfra sommerlandet

Det er da et godt gæt

Knude 3405601010 er ca 3.2*2^30

Vi kan starte med PHP. Stephan, hvad siger:

php -r 'echo PHP_INT_MAX;'

Knuden i et af de changeset, som hjart revertede er:

http://www.openstreetmap.org/node/3405601010

Hvis man ser på koordinaterne i changesettet, så passer det med
adresseknuden: Vanløse Allé 60, 2720 Vanløse, som er:

http://www.openstreetmap.org/node/340561010

De to knudenumre er altså:

340561010 og
3405601010

Så vi leder efter noget, der indsætter et 0 midt i et nummer.