[Talk-dk] Er OpenStreetMap blevet kommercielt ??

Jørgen Elgaard Larsen jel at elgaard.net
Fre Dec 16 07:58:41 UTC 2016

sba at bukhmark.dk skrev:
 > Sig mig lige, skal vi virkelig finde os i dette kommercielle misbrug ??

Næ.

Vi diskuterede det jo her på listen i starten af februar. Dengang var
der mest konsensus om, at det ikke var i orden, men at vi lige skulle
snakke med dem.

Et er, at de markerer husene med deres egne navne og numre. Det kan vi
diskutere. Men de bør følge retningslinierne for tagging.

Specifikt:
* "name" bør ikke indeholde løbenummer. Det må de placere i et andet tag.
* "operator" bør ikke indeholde en URL.

Desuden er det tvivlsomt, om de faktisk _er_ operator. Som sfromis skrev
i februar:
 > "Sjovt nok" markedsføres nævnte hus også via
 > http://www.sommerhusedanmark.dk/sommerhus-29676132.html
 > Her ser det ud til at "Sol og Strand" er operatør.

Der er åbenbart ikke nogen, der har talt med dem om det?

- Jørgen