[Talk-dk] Hjertestartere

Mikkel Kirkgaard Nielsen m.kirkgaard at gmail.com
Ons Feb 3 20:51:47 UTC 2016

> Var der ikke noget med at vi engang har spurgt om lov til at få adgang til
> datasættet? Måske vi skal prøve endnu en gang.

Kender ikke historikken, men for mig virker det også oplagt at få støderne i databasen.

Ligesåvel med det der startede som "strandnumre" (grønne redningsvejskilte typisk opsat ved offentlig vandadgang), som nu fornuftigvis er blevet omdøbt til "redningsnumre".
Så lige at de nu endda stilles til rådighed som åbne data på favorable "hold dem opdateret"-vilkår (WMS/WFS-service eller Shape-filer) på http://www.redningsnummer.dk/.

Strandnumrene startede også som et Trygfonden-projekt, lige som hjertestarter.dk er, så mon ikke de er til at snakke med.

Mikkel

--
Sendt fra min Android telefon med K-9 Mail. Undskyld hvis jeg er lidt kortfattet.