[Talk-dk] Motortrafikvej burde være motorroad=yes?

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Tir Feb 16 18:19:37 UTC 2016

Jeg kan se jeg skal slå farver i JOSM til igen :). Beklager, du har ret.
Den er rettet af MicDK for 2 uger siden [1]. Vejdirektoratet har ikke
beskrevet noget projekt på strækningen, og statsvejnettet 2015's rapport
viser ikke at der skulle være tale om en motortrafikvej. Har du forhørt dig
hos MicDK før du skrev til mailinglisten

kort?
Nej da. Vi kan ikke presse alt ned i samme referenceramme og vi bør heller
ikke gøre det. Nomenklaturen i OSM er udlagt efter det britiske vejsystem
og vi divergerer på flere punkter fra den i Danmark. Vi har for eksempel
ikke noget tertiært vejnet. Hvis motorway=yes giver mening i Norge og
Tyskland så er det jo bare godt for dem. Vi skal vel ikke implementere alle
tags bare fordi de er til rådighed og andre bruger dem?

Jeg har svært ved at forstå hvad vi opnår ved at implementere din ide. Hvad
er vores case: Hvad vinder vi ved det her? Hvordan gør det OSM bedre?
Opvejer fordelene ulemperne? OSM har jo historisk været et show it, don't
tell it projekt, så meget lange forklaringer plejer ikke at være et godt
tegn :).

[1] https://www.openstreetmap.org/changeset/36856979

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe

> [...]
>
> Ikke forstået. En motortrafikvej er en kun og kun en motortrafikvej når
>>

> Hvad er svært så at forstå. At der er veje som ikke er motortrafikveje som
> fordelagtig kunne tagges anderledes end bare =primary, præcis fordi de har
> et anlæg som er større end en normal landevej. Hvorvidt forskellige
> data-brugere så vil bruge dem er jo lidt et andet spørgsmål. Hvad den
> tagging burde være er jeg stadig uklart på, og derfor lægger jeg op til
> diskussion, og hvorfor jeg taget eksempel i den brug vi allerede har. Det
> står jo klart at du mener vi bare skal fikse vejen i Svendborg, og det er

>>> foot=no defaults på =trunk behøver vi ikke nærmere at tagge den (eftersom