[Talk-dk] Adresser som mangler ?? (Over Bølgen 15A, 2670 Greve)

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Lør Jan 2 17:09:24 UTC 2016

Lars Gravengaard:
> Hej
>
> Det startede med at jeg fandt en fejl på
> node https://www.openstreetmap.org/node/3923529467
>
> Og det var så åbenbart FVST som havde en fejl !
>

> Nå men det er lige som om at  Over Bølgen 15A, 2670 Greve er forsvundet
> ? fra http://danmarksadresser.dk/ ?

Ja, det sker en del. FVST må have et skript der fejler rigtig slemt, når
det ikke kan finde en adresse. Det er mest sådan nogen adresser med
bogstavsuffikser, det går galt med.

Men jeg faldt fx også over Frederiksværkvej 182.

http://www.openstreetmap.org/node/3922063007

Vi har nu fundet over 200 FVST knuder med forkerte positioner.

http://overpass-turbo.eu/s/cd9

Rigtig mange af dem er registreret i FVST med adresser, som ikke er i
OSM (og sikkert heller ikke i OSAK)

Så jeg håber ikke at FVST fødevarekontrollanterne bruger deres egne data
i deres GPS'er når de kører ud for at kontrollere.
På den anden side ville de jo nok hurtigt få rettet fejlene, hvis de gjorde.