[Talk-dk] Tilføje restaurant på forkert lokation (FVST)?

Niels Elgaard Larsen elgaard at agol.dk
Tir Jan 12 00:31:35 UTC 2016

Tobias Stenby Brixen:
> Hej
>
> Jeg er ved at mappe restauranter fra FVST og har fundet et par stykker
> som har en helt forkert lokation.
> Som jeg forstår teksten i wiki’en
> (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Restauranter_og_Smiley_kontrolresultater)
> skal jeg tilføje restauranten fuldt ud (med navn, løbenummer og en
> fvst:fixme=wrong location, mm).

Ja, men du skal placere restauranten på den korrekte position.
Som regel er adressen på FVST korrekt selvom positionen er forkert.
Ellers kan man søge efter restaurantens hjemmeside. Og nogle
restauranter findes i forvejen i OSM på den rigtige adresse.

De 260 steder på
http://overpass-turbo.eu/s/cd9

er markeret med fvst:fixme men har den rigtige position.

Scriptet bagved http://digitalfrihed.dk/restaurants/missing.html
ignorerer restauranter med et fvst:navnelbnr som findex i OSM uanset
placering.

Når vi har fået mappet alle restauranter, vil jeg lave et værktøj, der
kan vise uoverensstemmelser mellem OSM positioner og FVST posistioner
for restauranter, men som ignorerer restauranter med fvst:fixme.

Og jeg håber naturligvis at FVST på et tidspunkt retter deres forkerte
positioner. Vi gør det jo i alt fald nemt for dem. Måske har de rettet
nogle. Jeg vil også lave et et værktøj, der kan vise FVST restauranter
med fvst:fixme som er placeret tæt på OSM positionen, dvs restauranter,
hvor vi kan fjerne fvst:fixme.

Jeg har samme erfaring som dig, at når FVST positionen er forkert, er
den næsten altid helt forkert, som i >100 km.

Det betyder at jeg kan lave et værktøj der finder restauranter, der fx
ligger i et andet postnummer end angivet i FVST, hvis der er FVST fejl,
der har sneget sig ind i OSM.

Jeg tror nu ikke, at det er mange. Vi har vel tilføjet ca 4000 FVST
madsteder til OSM nu. Vi har fundet og markeret 260 fejl. Der er andre
OSM mappere, der har fundet FVST fejl, jeg er kommet til at indføre i
OSM, men det kan tælles på en hånd, så det er mit indtryk at der faktisk
er nogen, der checker det og at de ikke finder ret meget.