[Talk-dk] Cykelsti-netværk

Andreas Hammershøj h.h.karto at gmail.com
Lør Jan 23 17:41:17 UTC 2016

Hej,
Cyklistforbundet og foreningen Dansk Cykelturisme er ved at lave nye
landsdækkende cykelkort. Da jeg ikke er leverandør på den opgave bruges der
primært FOT-data, men de er løbet ind i problemer ift. cykelstier.
FOT har masser af stier, men de er ikke ordentlig kategoriseret i det
brugte datasæt. Jeg er blevet bedt om at undersøge kvaliteten i OSM og har
været en tur i QGIS og sammenligne FOT med udvalgte områder i OSM. Der er
ingen tvivl om at OSM er bedre, spørgsmålet er hvor god indtegningen er på
landsplan? Det er svært at sige når man ikke har noget at sammenligne med
og ikke har tid til at sidde og gennemgå hele landet med luftfoto. Jeg ved
at Københavnsområdet er fint og har et godt indtryk af Nordsjælland og Fyn,
men hvordan vil I bedømme kvaliteten i jeres områder?

Vh
Andreas Hammershøj
This
email has been sent from a virus-free computer protected by Avast.
<#DDB4FAA8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>