[Talk-dk] Construction og tiden (der går) (var: Jægersgårdgade i Århus)

Mikkel Kirkgaard Nielsen m.kirkgaard at gmail.com
Tir Jul 26 16:23:37 UTC 2016

On 2016-07-08 23:36, Niels Elgaard Larsen wrote:
> Osmose: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmose/issues > The tag building is perhaps more necessary. The tag opening_date=*, >
check_date=*, open_date=*, construction:date=*, temporary:date_on=*, >
date_on=* are not present and the object is in construction for more >
than two years or dates is exceeded. Det ser jo meget brugbart ud,
selvom der er nogle UI quirks. Skal vist vænne mig til at bruge den
slags værktøjer lidt oftere.

> Esbjerg Vandværk

Den har jeg oprindeligt tilføjet (www.openstreetmap.org/way/374778346),
og jeg har nu sat en estimeret opening_date på, så burde den først dukke
op når det bliver mere relevant.

Jeg synes måske det er lidt ufortjent opmærksomhed den får her. Den
havde tilstanden construction og et check_date. Det er en viden om en
tilstand på et eksakt tidspunkt, men uden viden om hvornår den ændres i
fremtiden. Den tidligere check_date var ikke engang overskreden med de 2
år den, lidt vage, beskrivelse omtaler, så jeg mener egentlig ikke det
burde generere en advarsel.

Efter et kig i koden (med forbehold for utrænede Python-øjne og meget
lidt kendskab til Osmose), ser det dog ud til at Osmose ikke skelner
mellem open/opening_date og check_date. Uanset hvilken af disse der er
overskredet genereres en advarsel, kun hvis der ikke er en dato i tags
kommer en udløbstid i spil, og der advares så hvis det er mere end 2 år
siden objektet er ændret. Det må bestemt være en forglemmelse eller
misforståelse ifht. betydningen af check_date
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:check_date).

Osmose-koden der foretager tjekket kan ses her;
https://github.com/osm-fr/osmose-backend/blob/master/plugins/Construction.py,
og jeg har rapporteret et issue på;
https://github.com/osm-fr/osmose-backend/issues/123.

Hilsner,