[Talk-dk] Hvad hedder Geodatastyrelsen?

Asger Frank asgerf at gmail.com
Ons Maj 4 10:22:47 UTC 2016

Jeg angiver troligt source som Geodatastyrelsen, selvom jeg godt ved, at det hedder den ikke mere, den afdeling der er relevant for OSM.

Men det var sådan et godt navn, og jeg er fristet til at fremover angive source som “Styrelsen tidligere kendt som Geodatastyrelsen”, i analogi til afdøde Prince, der en overgang af rettighedsproblemer kaldte sig “The Artist Formerly Known as Prince”.

Geodætisk Institut, Kort- & Matrikelstyrelsen, Geodatastyrelsen, og nu Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering.

Korte af lange, hvad skriver vi (fx ved kreditering af FOT ortofoto):
Fortsætter med “Geodatastyrelsen" resp. GST?
"Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering" resp. SDE?

Mvh. Asger Frank